Parçalanmış Ürünler

1915 Yılında Indiana’da Root Glass Company’de çalışan bir tasarımcıdan bir cam şişe tasarımı yapması istendi.  Şişe tasarımı öylesine ayırt edici olmalıydı ki , parçalansa bile hala tanınmalıydı. Bu şişe tüm zamanların en çok tanınan ve şişe ikonları arasında yerini alan Coca-Cola şişesiydi. Şişe üzerindeki çıkıntılı yüzeylerin esin kaynağı ise coca  çekirdekleri idi . Klasik Coca-cola şişesini karanlıkta elinizde tutsanız , yerde parçalanmış da olsa tanırsınız .
 

Ürün tasarımında en önemli konu sanılanın aksine ürün tasarım süreci değil, ürün geliştirme girdilerinin eksiksiz toplanması ve ihtiyaç duyulan yeni ürünün doğru tanımlanmasıdır.
 

Müşterilerinizin ihtiyaçları neler ya da ne istiyorlar?
Firma rakipleri kimlerdir ?
Hedef pazarda ürününüz nasıl fark yaratacak?
Yeni ürünü piyasaya sunmak için hangi stratejiyi kullanacaksınız?


Ürün geliştirmenin ilk aşamasında tespit edebileceğimiz birçok fırsat vardır. Müşterinin karşılanmamış ihtiyaçlarını belirlemek müşteri memnuniyetini arttırmanın ilk adımıdır. Rakipleri ve ürünlerini kapsamlı incelemek , bizlere kuvvetli ve zayıf yönlerimiz hakkında çok değerli bilgiler sunar . Bu bilgiler müşterilerimize  hitap edeceğimiz ürünleri tasarlamamızda yardımcı da olur.
 

İhtiyacımız olan fikirleri bizlere beyin fırtınası toplantıları sunacaktır. Tasarım öncesi titizlikle yapılmış pazar araştırmaları ve ürün geliştirme girdilerinin etkin toplanması ; ürün tasarım sürecini olumlu yönde etkilemektedir .
 

Herkes kadar iyi olmak yeterli midir? Kesinlikle hayır.  Ekonomik kriz sonrası oluşmakta olan yeni dünya düzeninde artık ne yaparsak yapalım her şeyi farklı yapmalıyız , fark yaratmalıyız .

Karda başka bir liderin ayak izlerine basarak lider olamazsınız.


Ürün Gamı Yönetimi :
Ürün gamı yönetimi ; şirketin yakın gelecek ve uzun vadede ; bulunduğu yerden olmak istediği yere gelmesini sağlayacak ürünlerin tamamını bir bütün olarak uyum içinde yönetmek ve birbirlerini tamamlayıcı ve pazar ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde farklı segment ve fiyat seviyeleri ile pazara sunmaktır.


Bugün dünya üzerinde kalıcı başarılara imza atmış şirketlerin ürün gamı yönetimini ne kadar iyi uyguladığını göreceksiniz. Otomotiv, beyaz eşya, gıda, elektrik-elektronik sektörleri başta olmak üzere tüm alanlarda bunu görmek mümkün.


Günümüzde otomobillerdeki 5 duyumuzla temas eden her parça titizlikle inceleniyor, değerlendiriliyor . Yakında her otomobil markası kendi kokusunun ve motor sesinin sahibi olacak. Her parçanın tek tek tescil edileceği ve belli bir modele ve markaya ait olacağı günler de çok yakın. Porsche’ nin şu anda pazarda zengin bir ürün yelpazesi vardır. Ürün gamında farklı tip binek ve arazi araçlarını kendi içinde uyumlu bir fiyat aralığında pazara sunmasının yanında Porsche şemsiyesinden tutun da, Porsche telefon, bisiklete kadar ne isterseniz satın alabilirsiniz.


Hayal ettiğimiz başarılar ve firma büyümesi ancak yeni ürünlerle olur.Ürün geliştirme ve gamın uzun vadeli hikayesinin bilinmesi sayesinde ; kalıp, makine, insan kaynakları, bina yatırımları ve satışlarda ciddi kazanımlar sağlanır . Önce nasıl bir firma istediğinizi hayal edin. Sonra da hangi ürün gamının size bunu sağlayacağını. Her şey hayal etmekle başlar.